Nie da się ukryć, że z racji specyfiki druku typograficznego oraz dostępnych alternatyw, powszechne stosowanie tej techniki jest zwyczajnie nieopłacalne. Kiedy zatem warto rozważyć małą przygodę z letterpressem? Jak wspominaliśmy już wcześniej, wizytówki letterpress są przede wszystkim unikatowe, z racji coraz rzadziej spotykanego sposobu wykonania, który jest nie tylko czasochłonny, ale też dość kosztowny. Co więcej, technika ta obarczona jest pewnymi ograniczeniami, w skutek których projektanci muszą limitować zakres i ilość używanych kolorów. Ta pozorna wada przekuwana jest tu jednak na zaletę, gdyż to właśnie minimalistyczne projekty sprawdzają się przy druku typograficznym najlepiej. Tak więc, jeżeli naszym celem jest uzyskanie efektu subtelnej elegancji pozwalającej bez trudu wyróżnić się naszej karcie wizytowej spośród innych wizytówek, to ta tradycyjna technika jest jednym z lepszych możliwych wyborów.