Design Wizytówek w 2018: Czego możemy się spodziewać

Co oznaczać będzie dla branży wizytówek rozpoczęty już rok 2018? Wygląda na to, że zdominuje go kilka designerskich trendów, dzięki którym wizytówki będą przyjmować jeszcze ciekawsze formy niż dotychczas.

Każdy kolejny rok przynosi nowe trendy w dziedzinie designu. Nie inaczej jest na branżowym poletku twórców wizytówek — tu również pojawia się kilka nowych rozwiązań, które mają wieść prym wśród wizytówkowych projektów. W niektórych kwestiach zapowiada się na swoisty „powrót do przeszłości”, ale ma również nie zabraknąć bardziej nowoczesnych akcentów.

Powrót Klasyki

Wspomniane nawiązywanie do dawnych trendów ma objawić się w postaci mody na minimalizm. Ten styl graficzny, który niegdyś podbił Amerykę lat 60. ma przeżyć swoiste odrodzenie w projektach wizytówek. Prosty, lecz wyrazisty design oraz jasny, elegancko podany przekaz — to cechy wizytówek wykonanych w duchu minimalizmu.

projektowanie wizytówek Minimalistyczny projekt może uzupełnić inny wizytówkowy trend roku 2018, czyli moda na przesadzone wymiarowo liternictwo. Znaczny rozmiar fontów w połączeniu ze stonowanym tłem to ciekawe rozwiązanie dla osób, które chcą mieć pewność, że nazwa ich firmy pozostanie w pamięci.

Wizytówka Z Przyszłości

Minimalizm to czysta klasyka, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by w 2018 pójść dokładnie w odwrotną stronę. Wśród designerów popularność bowiem zaczynają zdobywać tzw. interaktywne wizytówki, które pozwalają na umieszczenie większej ilości informacji. Przykładowo, część z nich może być ukryta pod specjalnymi suwakami, czy też być zasłonięta malutką, ruchomą zasłonką. Warto zaznaczyć, że takie rozwiązanie ma nie tylko funkcję ozdobną czy informacyjną. Nietypowe rozwiązania, z którymi na dodatek można wejść w interakcję sprawiają również, że rosną nasze szanse na to, iż wizytówka znacznie bardziej zapadnie w pamięć niż jej “zwykły” odpowiednik.

Niecodzienne Materiały

Niezależnie od tego, czy dany projekt idzie w tradycyjny minimalizm, czy też stawia na bardziej eksperymentalne rozwiązania interaktywne, jego design może dodatkowo uatrakcyjnić wykorzystanie elementów z innych interesujących trendów. Jeden z nich to wykorzystywanie niecodziennych materiałów lub barwienie krawędzi z użyciem kolorów nawiązujących do działalności osoby czy firmy, którą wizytówka reprezentuje.

projektowanie wizytówekEfektownym i coraz popularniejszym dodatkiem jest też wykorzystanie geometrycznych, przyjemnych dla oka wzorów. Wszelkiego rodzaju kombinacje kół, kwadratów czy trójkątów sprawdzają się szczególnie dobrze w przypadku firm, które chcą zaprezentować się jako innowacyjne i nowatorskie.

Podsumowanie.

W 2018 można spodziewać się, że design wizytówek zdominuje kilka interesujących trendów. Wśród nich ma znaleźć się moda na klasyczny minimalizm czy wprowadzanie do projektów elementów interaktywnych. Rosnącą popularnością cieszą się również motywy geometryczne oraz wizytówki, do których wyprodukowania wykorzystano zupełnie niekonwencjonalne materiały.

projekt wizytówekpopularne-wizytówki