Wierność etyce i przejrzystość - wizytówki prawnika.
Prawnik to zawód, którego przedstawiciele szczególnie często korzystają z wizytówek. Czym cechują się wizytówki tworzone dla tej profesji i co sprawia, że prawnicy tak chętnie sięgają po to klasyczne rozwiązanie?
Prawo to nie jedyny obszar w którym wizytówki są w ciągłym użyciu. Jednakże projekty szykowane dla przedstawicieli profesji prawniczych muszą uwzględnić pewne specyficzne kwestie, które nie są brane pod uwagę w przypadku innych zawodów. Przyjrzyjmy się zatem, co odróżnia ekskluzywne wizytówki prawników od tych używanych przez inne profesje.
W elitarnym gronie
Zacznijmy od tego, że prawnicy to grupa zawodowa, którą można bez wątpienia opisać jako „elitarną”. Wizytówka jest tu zatem nie tylko wyznacznikiem statusu czy nawet osiągniętego sukcesu zawodowego, ale jednym z istotnych elementów etykiety. Gdy bowiem obdarowani wizytówką przez potencjalnego partnera biznesowego odwdzięczymy mu się prośbą o to, by wyciągnął swój smartfon i samodzielnie wpisał nasze dane, to w najlepszym wypadku wypadniemy nieprofesjonalnie, a w najgorszym – po prostu śmiesznie.
Zawód prawnika opiera się w ogromnej mierze na zaufaniu pomiędzy prawnikiem a ich klientami, a dobra wizytówka może znacznie przyczynić się do zdobycia zaufania klienta już na samym początku – według badań, aż 72% ocenia wartość oferowanych usług przez pryzmat jakości wizytówki reprezentujących je osoby.
Przejrzyście nie oznacza nudno
Jeżeli chodzi o design wizytówki dla prawnika, najistotniejsza jest przejrzystość zawartych informacji. Sprzyja temu klasyczny, elegancki design, pozbawiony ekstrawaganckich elementów, które mogłoby się znajdować w analogicznej wizytówce szykowanej dla grafika czy artysty. Nie oznacza to jednak, że skazani jesteśmy na nudny biały kartonik z paroma napisami – „przejrzysty”, to przecież nie to samo co „nudny”. Nie brakuje wszak ciekawych, minimalistycznych designów, które moża dodatkowo urozmaicić za pomocą technik takich jak hotstamping czy letterpress.
Przejrzystości wizytówki może sprzyjać to, że ogólnie rzecz biorąc niewskazane jest umieszczane na nich typowych reklamowych sloganów takich jak „najlepszy prawnik w mieście xxx”, czy „najlepsze porady na rynku”. Wielu profesjonalistów uznaje takie zagrywki za naruszenie etyki prawniczego zawodu oraz zwykły brak profesjonalizmu. Jeżeli naprawdę zależy nam na dodatkowej, ozdobnej treści, lepiej postawić na ciekawe osobiste motto, czy bliską nam sentencję.
Etyka prawnika, a wizytówki
Relacja pomiędzy prawniczą etyką a tym, co można, a co nie wypada zamieszczać na wizytówce jest ogólnie rzecz biorąc dość ciekawą kwestią. Przykładowo, ze względu na jej obecność wizytówka prawnika powinna zawierać tylko i wyłącznie stuprocentowo prawdziwe treści i dostarczać wszystkich niezbędnych dla potencjalnego klienta danych. W przeciwnym razie możemy zostać oskarżeni o złamanie podstawowych zasad etyki – kwestie te są szczególnie skomplikowane w Stanach Zjednoczonych, gdzie przepisy dotyczące tego, co może znaleźć się na wizytówce prawnika, różnią się w zależności od stanu. Może nagle się okazać, iż wizytówki rozdawane przez nas jednocześnie w Teksasie i Nowym Jorku narobią nam nagle sporo kłopotów!
Podsumowanie
Dobrze wykonane wizytówki dla prawników cechuje przede wszystkim przejrzystość wykonania i dokładne opracowanie zawartych na nich treści. Warto przy tym pamiętać, że zasady te nie wykluczają możliwości stworzenia naprawdę ciekawych projektów, przykuwających oko przemyślanym designem.
Bonus!
Mamy specjalną ofertę, którą przygotowaliśmy dla osób z branży prawniczej. Więcej szczegółów: https://pracowniawizytowek.pl/wizytowki-dla-adwokata/
Najnowsze artykuły