"Po pierwsze, nie szkodzić", czyli charakterystyczne niuanse wizytówek lekarzy.
Lekarz to bez wątpienia nie tylko profesja o wysokim prestiżu, ale również charakteryzująca się potrzebą nawiązywania dobrego kontaktu klientem. Z tego względu w środowisku lekarskim zwyczaj posiadania wizytówek jest szczególnie silnie zakorzeniony. Jakimi charakterystycznymi elementami zatem cechują się wizytówki dla lekarzy?
Różnego rodzaju profesje związane z medycyną nieprędko zrezygnują ze zwyczaju posiadania prestiżowych wizytówek. To przecież branża, w której dobry i przejrzysty kontakt z klientem (czy w tym przypadku: pacjentem) jest szczególnie istotny. Dotyczy to nie tylko przedstawicieli tak poważnych odnóg medycyny jak chirurgia, ale i również lekarzy związanych z może nie koniecznie sprawami dotyczącymi życia i śmierci (tak jak jest to w przypadku chirurgów), ale z naszym dobrym samopoczuciem (np. medycyna estetyczna). Przyjrzymy się, jakie cechy mogą wyróżniać wizytówki branży medycznej na tle innych profesji.
Waga zaufania
Na początek warto zastanowić się, jakie emocje już przy pierwszym kontakcie powinna wzbudzać wizytówka lekarza. W przypadku bardziej kreatywnych czy artystycznych profesji bez wątpienia opłaca się ryzykować, stawiając na nietypowy i oryginalny design, z miejsca zaciekawiający oraz intrygujący odbiorcę.
Na początek warto zastanowić się, jakie emocje już przy pierwszym kontakcie powinna wzbudzać wizytówka lekarza. W przypadku bardziej kreatywnych czy artystycznych profesji bez wątpienia opłaca się ryzykować, stawiając na nietypowy i oryginalny design, z miejsca zaciekawiający oraz intrygujący odbiorcę. Skrajne emocje nie są jednak czymś, co zachęci pacjenta do skorzystania z usług danego lekarza: tu liczy się przede wszystkim zaufanie i bezpieczeństwo. Z tego względu w kwestii doboru kolorystki najpopularniejszym rozwiązaniem są takie barwy jak błękit, biel czy zieleń. Ekstrawagancja unikana jest również przy projektowaniu kształtu: prostokąt o „klasycznych” wymiarach to wciąż najczęściej wybierane rozwiązanie w tym aspekcie.
Konkretnie i przejrzyście
Zaufanie na linii pacjent lekarz nie może zostać zbudowane, jeżeli relacja ta pozbawiona jest odpowiedniej przejrzystości. Z tego względu istotne dla lekarzy jest umiejscowienie na wizytówce wszystkich niezbędnych informacji: nierzadko pojawiają się tam nie tylko podstawowe dane takie jak imię, nazwisko czy adres, ale przykładowo również godziny przyjęć. Być może taka drobiazgowość może wydawać się przesadą, jednak warto wziąć pod uwagę, że klientami profesji medycznych są często ludzie w trudnej i stresującej sytuacji życiowej.
Kaduceusz czy skalpel
Czy zatem lekarze skazani są na sztampę oraz nudną prostotę w kwestii projektów wizytówek? Wręcz przeciwnie: przykładowo, popularnym rozwiązaniem jest kreatywne wykorzystywanie symboli związanych z poszczególnymi rodzajami profesji medycznych (np. symbol serca czy wykresu EKG w przypadku kardiologów). W ten sposób osoba biorąca do ręki wizytówkę po raz pierwszy od razu wie, z jakiego typu specjalistą ma do czynienia.
Ciekawym przypadkiem są dentyści, czyli lekarze słynący z wzbudzania powszechnego lęku, gdyż ich wizytówki czasem wzbogacane są lekkimi elementami humorystycznymi mającymi na celu załagodzić niezbyt przyjemne myśli, jakie u wielu pojawiają się na samą myśl o wizycie na fotelu dentystycznym. Interesującym rozwiązaniem są też techniki wpływające na fakturę wizytówki, takie jak letterpress czy hot-stamping. Nie od dziś wiadomo, że dotyk jest nie mniej ważnym zmysłem niż wzrok, zatem warto rozważyć skorzystanie z tych nowoczesnych technologii druku.
Podsumowanie
Medycyna to branża, w której najistotniejsze jest zbudowanie w kliencie poczucie bezpieczeństwa. Z tego względu design wizytówek profesji medycznych stawia przede wszystkim na stonowane barwy, przejrzystość informacji oraz wstrzemięźliwość w kwestii różnorakich eksperymentów z formą. Te warunki jednak nie stoją na przeszkodzie, by wizytówki dla lekarzy były czymś, na co można z przyjemnością popatrzeć.
Najnowsze artykuły